Anksioznost

Tesnobnost ali anksioznost je vrsta strahu. Občutimo ga, ko smo prepričani, da ne obvladujemo svojih težav, če situacija, v kateri smo se znašli, presega naše sposobnosti.

Strah je povsem normalen del stresne situacije. Kot del naše izkušnje, se ga ni potrebno bati ali si misliti, da si “čuden”, če se tako počutiš”. 

Strah ima velik evolucijski pomen in je bil za obstoj naše vrste zelo pomemben, saj nam omogoča hitro avtomatično oceno situacije, mobilizira organizem in ga pripravi na adaptivno vedenje. Strah torej pripomore k preživetju in samozaščiti posameznika. 

Pomembno je, da svojih občutij ne potlačimo, ampak da jih zaznamo, prepoznamo in se jih poskušamo čim bolj čuječe zavedati. Pomembno je, da se obenem učimo kako obvladovati svoje čustvene in telesne odzive. Učimo se načinov in tehnik umirjanja, s čemer se anksioznemu počutju, naučimo odvzeti moč in intenziteto.

Poglej kako si lahko pomagaš:

V trenutkih, ko nas tesnoba prevzema in duši, je pomembno, da znamo svojo pozornost preusmeriti stran od svojega telesa in svojih doživljanj. Tako se lažje umirimo in se opomnimo, da smo več kot le naše trenutno doživljanje ter da je le to prehodne narave. 

Preusmerjanje pozornosti

Globoko vdihni, zadrži dih trenutek in dva, nato pa počasi izdihni, slišiš svoj izdih? Ponovno vdihni (zrak vdihuj štiri sekunde), če lahko, zapri oči in izdihni. Ko se ti zdi, da si že izdihnil, podaljšaj še malo svoj izdih (izdihuj šest sekund). Napolni si pljuča s svežim zrakom in zopet poslušaj svoj izdih. Kako se pa sliši tvoj vdih?

  • Če ti je neprijetno zapreti oči, nič hudega, izberi si točko na steni ali na stropu in glej vanjo.
  • Ko se nadihaš, se ozri naokoli in prešteje okna, cvetlice, poišči najsvetlejši kamen ob poti.
  • Karkoli ti je dostopno, ti lahko pomaga pri preusmerjanju pozornosti.

Seznam pozitivnih stavkov

Ko se malo umiriš, si sestavi seznam pozitivnih stavkov, kot naprimer:

  • To so samo moje misli in ne odraz realnega stanja.
  • Jaz sem več kot svoje misli.
  • Kljub veliki tesnobi čutim mir. Mir bo rastel in rastel in jaz se bom počutil vedno boljše.
  • Zmorem, močan sem, tud to bom premagal, lahko prenesem občutja tesnobe. Verjamem vase in v Božjo milost. 
  • Ljubim in sem ljubljen.
  • Lahko dodaš še kakšen svoj stavek, ki te umirja. Kaj bi si rad povedal?
Ali zgornji opis ne ustreza tvoji trenutni stiski?

Morda občutiš žalost (depresivnost)?
Ali pa občutiš veliko stresa?
Morda kaj drugega?
Preveri še ostale vsebine v meniju na vrhu strani!

Nisi dobil primerne pomoči za tvojo stisko?

Povabimo te, da nam pišeš na: nisi.sam@skavt.net

Če je tvoja stiska zelo velika, pa lahko pokličeš na +386 51 364 251.

Oziroma se obrneš na svojega osebnega zdravnika.

Pomoč lahko poiščeš tudi na eni od spodnjih telefonskih številk

112 / 911 – Center za obveščanje (za takojšnjo nujno pomoč)

116 123 – Zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (24h/dan)

116 111 – TOM – telefon za otroke in mladostnike (vsak dan med 12. in 20. uro)

+386 1 520 99 00 – Klic v duševni stiski (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj)

+386 31 233 211 – Ženska svetovalnica – krizni center (24h/dan)

Veliko koristnega lahko najdeš tudi na: https://www.tosemjaz.net/ ali https://www.e-tom.si/

In ne pozabi, nisi sam, zato spregovori o svoji stiski, ker samo tako ti bomo lahko pomagali!

Prosimo te za kratek odziv:
Se ti zdi, da ti bo vsebina strani pomagala pri reševanju tvoje stiske?
Nisi sam!
sl_SISL
en_GBEN sl_SISL